Top 10. Predrasuda zašto ne idemo biciklom na posao


biciklom_na_posao_0Kada bi Beograđani češće koristili bicikl kao prevozno sredstvo do posla i nazad, dobili  bismo čistiji grad, tiše i prijatnije ulice. Smanjio bi se broj parkiranih vozila, pa bi i za pešake ulica postala prostor gde se osećaju komotno, mesto na kome mogu da se zadrže i susretnu. Međutim, iako nisu nikad probali, mnogi Beograđani ne žele ni da razmotre tu mogućnost, a glavni krivac za to su PREDRASUDE.

Evo nekoliko najčešćih izgovora:

1. Nije bezbedno voziti bicikl kroz gradski saobraćaj

Ukoliko vozite tako da budete primećeni i ako se pridržavate saobrćajnih propisa (osim u određenim slučajevima kada procenite da je bezbednije drugačije – o tome će više reči biti u narednim postovima), saobraćajne trake možete uspešno da delite sa motornim vozilima. Strah od vožnje kroz saobraćaj često je veći od realne mogućnosti da se nađete u opasnosti. Ako vas ostali učesnici vide, ako poštujete saobrćajne znake i signalizaciju, i ako se ne ponašate nepredvidljivo, sigurno ćete naći svoje mesto na ulici. Ukoliko vozite isuviše blizu ivice, dovodite sebe u opasnost da vas automobili izguraju sa puta, a obično se uz samu ivicu nalaze  i brojne prepreke, rupe, poklopci od odvoda, itd. Rizik od povrede smanjićete i tako što  ćete planirati put unared. Izaberite ulice koje su rasterećenije. Možda je put duži, ali ćete biti opušteniji i vožnja će vam više prijati.

2. Šta ako pada kiša ili je hladnobiciklom_na_posao_1

Za početak, vozite onda kada vam odgovara. Kad je prognoza loša nemojte ići biciklom. Neki ljudi voze po kiši i snegu, ali vi ne morate. Čak iako vozite samo kada je vreme lepo, napravićete ogromnu razliku. Što više budete uživali u tome, sve više ćete se radovati svojoj svakodnevnoj vožnji. Možda vam se toliko dopadne da ćete odlučiti da uložite nešto novca u opremu za kišu i hladno vreme, pa ćete moći da se vozite tokom cele godine!

biciklom_na_posao_53. Treba mi puno vremena da stignem

Iznenadili biste se! Zbog svakodnevnih zastoja u saobraćaju i problema sa parkiranjem u Beogradu, biciklom ćete zapravo svuda stići pre nego kolima, kada su u pitanju razdaljine od 5 do 10 kilometara. Za veće razdaljine, uračunajte da je to vreme utrošeno i na fizičku aktivnost za koju često nemate vremena. Plus, pozitivno utičete na svoje zdravlje i štedite novac, a pri tom doprinosite i očuvanju životne sredine.

4. Moram da ustanem ranije

Ako je vaša vožnja kraća od 15 kilometara, razlika u vremenu koje vam je potrebno zaista je beznačajna. Ali čak iako traje duže, spavati pola sata više nije ni blizu isunjavajuće kao  jutarnja vožnja biciklom. Stićićete na posao razbuđeni i sveži. Na sličan način bićete opušteniji kad stignete kući sa posla, jer ste izbegli saobraćne gužve oko 5. Takođe, posle posla nema trčanja na trening, to ste već obavili!

5. Nisam u formi

Ako vozite umerenim tempom, bicikliranje nije ništa teže od hodanja. Što češće budete vozili, to će vam biti lakše jer ćete polako sticati kondiciju.biciklom_na_posao_2

6. Nema bezbednog parkinga za bicikle

Beograd zaista nema obezbeđene parkinge za bicikle, ali možete da se dogovorite sa portirom ili obezbeđenjem na vašem poslu koje bi mesto bilo najbzbednije za parking. Možda postoji čak i prostorija unutar vaše firme gde biste mogli da ostavite bicikl. Ili tražite od poslodavca da uputi zahtev gradskom parking servisu da ispred vaše firme postave parking za bicikle ili se vežite na vidnom mestu za bilo koju banderu, koristeći U-lock.

7. Dobar gradski bicikl je skup, ne mogu to da priuštim

Nije vam potreban skup gradski bicikl. Podmažite i dotegnite svoj stari. Kupite polovan. Biće manje privlačan lopovima. Ako imate bicikl za rekreaciju, koristite njega. Dodajte korpu ili bisage kako biste mogli da spakujete potrebne stvari. Mnogo je skuplje voziti auto i plaćati gorivo.


8. Moram lepo da se oblačim za posao

U mnogim gradovima po Vojvodini, gde je biciklistička kultura razvijenija, ali u drugim mestima  širom sveta ljudi voze bicikl u farmerkama, odelima, haljinama, suknjama. Većina, ipak, više voli da vozi u udobnoj svakodnevnoj odeći ili u biciklistikoj opremi. U svakom slučaju uvek možete da ponesete obuću i odelo da se presvučete.

biciklom_na_posao_3biciklom_na_posao_49. Nemam gde da se istuširam na poslu
U zavisnosti od toga kakvo je vreme, najverovatnije vam neće ni biti potreban tuš. Naravno, ukoliko vozite umerenim tempom. Ponesite sapun, peškir i dezodorans, malo se osvežite u kupatilu i to će biti dovoljno. 

10. Opasno je voziti po mraku

Nosite svetlu odeću i obavezno propisno namestite prednje i zadnje svetlo na svoj bicikl, tako će vas svi videti. Vožnja po mraku nije problem, ukoliko vidite kuda vozite i ako ste vidljivi za ostale učesnike u saobraćaju.

Članak preuzet sa biciklomnaposao.blogspot.com, možete ih pratiti i na Facebook-u.

Hajde svi zajedno da menjamo navike.biciklom_na_posao_6

Advertisements

15 Responses to Top 10. Predrasuda zašto ne idemo biciklom na posao

  1. AnaJan says:

    Samo jos jednu stavku nisi obradila (moj najveci problem); nemam gde da drzim bicikl u stanu. Pre neku godinu sam se ozbiljno nosila mislju da biciklom idem do posla. U to vreme, planirala sam da kupim stan u okolini sajma, a radim u Cvijicevoj. Smislila sam idealnu i bezbednu rutu od kuce do posla i radovala se kupovini stana i bicikla. Na zalost, stan mi izmace, a ovaj u kome sam sada jedva da ima mesta i za moje stvari.
    No, ljubav prema biciklu je i dalje tu. Vozim ga po Adi i iznajmljujem na sat…

  2. poceo sam redovno da idem na posao bajsem pre godinu dana tacno. To je nakon pauze od 7 godina jer sam se doselio u BG. Posto sam iz Nisa pre toga sam svaki dan isao u skolu/grad/bilo gde biciklo. I jednu stvar mogu da kazem. Nijedan izgovor nema ama bas i jedan osnov. Zivim u garsonjeri sa 2 bicikla, putujem dnevno oko 20ak km, ukupno do posla i nazad, i pritom mogu da priustim da ustajem kasnije jer brze stizem na posao nego bilo kojim prevozom koji sam probao (ukljucujuci i voz), ako pada kisa osusim se, ako je hladno obucem se. Vozio sam i zimi, jedino nisam vozio kada je bio led po ulicama. Cak do sada nisam ima ni jednom problema sa vozacima, svaki problem koji sam ima je ili sa parkiranim automobilima (ne gledaju kada otvaraju vrata i izlaze iz kola) i sa pesacima, i svaki problem je bio na „stazama“ koje svi moguci sem biciklista korise, da li kao setalista, mesta za trafike, parkinge i sta ti ja znam. Tako da, dovoljno je samo malo paznje, kao kada vozite kola i videcete da nije nista strasno. 🙂

  3. Aleksandar says:

    Odlican tekst. Od prosle godine idem bajsom na posao (ne svaki dan jer vozim klinca u vrtic). Zivim na Medaku, radim u Resavskoj (6.5km u jednom smeru). Nikad nemam vremena za bajs, pa mi palo na pamet jedan dan da probam da odem do posla.

    Ocekivao sam da ce biti mnogo teze i da ce trajati duze, ali sam shvatio da stignem 10 minuta pre trole, a osecam se FANTASTICNO kada zavrsim voznju.

    Vremenom sam malo upgrade-ovao bajs, promenio kocnice i gume (Marathon Schwalbe – topla preporuka za voznju po beogradskim ulicama), kupio kacigu, itd.

    Svaki put kad se pojavim na poslu s kacigom i opremom bar neko od kolega pita bas ova pitanja iz teksta. Najvise ih brine znoj 🙂

    Krenes malo ranije, okupiras WC, umijes se, presvuces se i sve bude ok. Onda jos imam fore da prosetam do pekare/prodavnice i lebdim od zadovoljstva sve vreme. Onda ti ceo dan bude u glavi to da se vracas kuci bajsom 🙂

    I jos je super kad naletis na drugi bajs u garazi – jos neko dolazi bajsom 🙂 Sve u svemu, nema razloga za lenjost i odustajanje apriori. Bajsom na posao je mnogo dobra fora.

  4. Saša says:

    Novi Sad je po tom pitanju mnogo bolje organizovan. Biciklističke staze se nalaze uz sve prometnije gradske ulice, nema brda i dolina, osim ako ne idete na Petrovaradinsku tvrđavu :-), postoje parkirališta …… i sve to čini bicikl idealnim prevoznim sredstvom za ovaj grad.
    Pozdrav

    • otkacena says:

      Uživancija. Novi Sad je uvek imao ono nešto.
      Mi na Novom Beogradu isto imamo sreću da možemo da vozimo bicikle po ravnom, još na sve strane imaju biciklističke staze, ali treba da takav bude ceo grad.

  5. oktopuslo says:

    Samo jedna stvar može u mom slučaju da zasmeta, a to je parkiranje icikla za vreme posla. Ali kako vidim da ih ima koji dolaze tako na posao moraću da se raspitam. Vožnja po lišem vremenu nije problem jer kako se kaže u Švajcarskoj, nema lošeg vemena ima samo loše obuće i odeće. AKo sam mogao zimus u sklopu priprema za šolumaraton da trčim po kiši, snegu i debelom m inusu mogu i bajs da vozim sada u leto.
    Sviđa mi se tekst.

  6. minagligoric says:

    Nemam bajs, živim u centru grada, zato idem peške kad god mogu 😀

  7. Повратни пинг: Лепи линкови – екологија (7. део) | Био-блог

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: